کمبود ویتامینD ، استعداد ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس را افزایش می دهد
مطالعه وتحقیق

میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد. بر خلاف دیگر ویتامین ها، کمبود ویتامین  D که به عنوان ویتامین آفتاب شناخته شده به دلیل قرار گرفتن بدن در معرض خورشید تولید می شود  به ویژه در فصل زمستان رایج است.

به گزارش پزشکان به نقل از هلث دی نیوز ،  اغلب مردم فکر می کنند که در صورت داشتن رژیم غذایی متعادل می توانند به اندازه کافی ویتامینD دریافت کنند، که البته این مطلب صحیح نیست. محققان معتقدند، فقط با خوردن مقادیر زیادی از ماهی و نوشیدن شیر می توان این ویتامین را به میزان کافی دریافت کرد.

مطالعات نشان می دهد که میزان پایین ویتامینD در خون افراد، استعداد آنها را در ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های دستگاه تنفس افزایش می دهد.

با این وجود هنوز مشخص نشده است که سطوح پایین ویتامینD افزایش حساسیت به سرماخوردگی را بیشتر می¬کند یا خود سرماخوردگی علت کاهش سطح ویتامینD است.

پژوهش ها در زمینه ویتامینD فقط محدود به سرماخوردگی نیست بلکه تحقیقات اخیر ارتباط قوی بین ویتامینD و افزایش طول عمر درافراد مختلف را هم نشان داده است. ویتامینD به عنوان یک هورمون در بدن عمل کرده و مشخص شده که این ویتامین در تنظیم حداقل هزار ژن نقش کمکی دارد.

این ویتامین با ایجاد علایم سلولی ممکن است در کنترل سیستم ایمنی بدن، مبارزه با سرطان، بهبود سلامت قلبی عروقی و تنظیم قند خون نقش داشته باشد.

در حال حاضر برای این ویتامین مصرف روزانه ۶۰۰ – ۲۰۰ واحد بین المللی (بسته به سن افراد) توصیه می شود. این میزان برای افرادی که دارای سن۷۰-۵۱ سال هستند ۴۰۰ واحد بین المللی اعلام شده که بر اساس مقدار لازم این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان هاست.

محققان توصیه می کنند روزانه۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خاطر تولید ویتامینD در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا مقدار کم نور خورشید بدون ایجاد سوختگی پوست خطری در افزایش سرطان پوست ندارد.

با این حال ایمن ترین راه در جهت دریافت کافی این ویتامین، مصرف مکمل های غذایی آن است.

گفتنی است مقادیر بیش از نیاز روزانه این ویتامین باعث ایجاد سنگ کلیه و مشکلات دیگر می شود.



نظرات شما عزیزان:

کوروش کبیر
ساعت13:35---26 شهريور 1390
سلام دوست عزیزم.امیدوارم که موفق باشی

ارش
ساعت13:34---26 شهريور 1390
باعرض خسته نباشیدخدمت دوست گرامی وعزیزم.مطالب پرمحتواوجالبی داری.امیدوارم که موفق شوی ودراینده یک وبلاگ نویس موفق باشی وبه کشورمان ایران خدمت کنی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

باسلام من محمدرضاکریمی نویسنده وبلاگ به شماعزيزان جويای علم خوش امدمیگویم وامیدوارم که خوشتان بیایدوبانظرهای خودمن رادراین امریاری دهید.دوستان براي تبادل لينك ازقسمت تبادل لينك هوشمند استفاده كنيد(باتشکروسپاس فراوان خدمت شمادوست عزیز) .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالعه وتحقیق و آدرس newsjahan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 26
بازدید هفته : 119
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 2085
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1